Misiunea Spitalului Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie „Victor Babes” Craiova este de a fi permanent un spital de avangarda în sistemul de sănătate din România, un nucleu de excelența orientat catre necesitatile actuale si asteptarile viitoare ale pacientilor, care are scopul de a le furniza servicii medicale integrate si aliniate la principiul “Imbunătățirii continue”.

Obiectivul spitalului nostru este prestarea unui act medical de calitate, într-un mediu sigur și confortabil, astfel încât pacienții să beneficieze de cele mai bune îngrijiri. Angajamentul nostru a fost de la bun început şi va rămâne unul singur: “Să fim cei mai buni!”. Spitalul își justifică existența doar prin măsura în care îți îndeplinește misiunea:

 - eficacitate – oferă servicii de sănătate specifice, care să rezolve problemele de sănătate ale populației  din zonă;

 - calitate - asigurarea serviciilor medicale excelente pentru îmbunătățirea continuă a satisfacerii  necesităţilor şi a aşteptărilor pacientului;

 - eficiență – oferă servicii de calitate superioară în cel mai economicos mod posibil.

Viziunea conducerii Spitalului Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie „Victor Babes” Craiova este de a deveni un spital  regional de prestigiu, dotat cu aparatură și echipamente medicale de ultim nivel tehnologic, care să contribuie la efectuarea unui act medical  de cea mai înaltă calitate și să conducă la creșterea satisfacției pacienților, a siguranței actului medical, atât pentru pacienți cât și pentru personal. Ne dorim să devenim un etalon al profesionalismului și calității, să dobândim și să menținem o reputatie cât mai bună, iar calitatea și standardul serviciilor noastre medicale să constituie o recomandare pentru pacientii nostri!

În activitatea desfăşurată ne bazăm pe următoarele valori comune:

  • respectarea dreptului la ocrotirea sănătăţii a tuturor categoriilor de populaţie,
  • garantarea calităţii şi siguranţei actului medical;
  • asigurarea unei largi accesibilităţi la servicii medicale spitaliceşti,
  • asigurarea unor standarde ridicate a competenţelor profesionale precum şi încurajarea dezvoltării lor continue.

Pentru realizarea misiunii și viziunii noastre și a satisface într-o măsură cât mai mare

necesitățile actuale și așteptările viitoare ale pacienților, de a le furniza servicii medicale de calitate, ne vom conforma principiilor care stau la baza standardelor și referințelor privind Managementul Strategic și Organizațional, Managementul Clinic, Etica Medicală și Drepturile Pacientului, respectiv:

  1. dezvoltarea activității spitalului conform nevoilor de sănătate a populației din regiunea Oltenia și nu numai.
  2. asigurarea și îmbunătățirea continuă a calității serviciilor de sănătate și a siguranței pacientului;
  3. asigurarea nediscriminatorie a accesului pacientului la serviciile de sănătate, conform nevoilor acestuia, în limita misiunii și a resurselor spitalului;
  4. respectarea demnităţii umane, a principiilor eticii şi deontologiei medicale și a grijii faţă de sănătatea pacientului;
  5. orientarea managementului organizațional, pe baze clinice, pentru susținerea asistenței medicale centrate pe pacient;
  6.          abordarea integrată, inter și multidisciplinară a pacientului în managementul de caz;
  7. promovarea eficacităţii şi eficienţei prin dezvoltarea conceptului de evaluarea a practicii profesionale prin audit clinic și prin optimizarea procesului decizional;

h)     asigurarea continuității asistenței medicale în cadrul spitalului, prin asigurarea resurselor necesare, conform misiunii declarate și după externare prin colaborare cu mediciide familie și medicii specialiști din ambulator;

i)         promovarea prin standarde a dezvoltării culturii organizaționale;

j)          protejarea mediului

Obiectivele noastre, privind asigurarea și îmbunătățirea calității serviciilor și siguranței pacientului sunt:

  • plasarea permanentă a pacientul în centrul atenției;
  • dezvoltarea managementului spitalului pe baze clinice;
  • managementul riscurilor;
  • creșterea calității actului medical prin pregatire profesională continuă a întregului personal și învățarea din erori;
  • organizarea și îmbunătățirea comunicării între profesiniști și între personalul medical si pacient și aparținători;
  • colaborare profesională între persoane și echipe medicale din spital și din alte unități sanitare cu care avem încheiate protocoale de colaborare pentru asigurarea unei asistențe medicale integrate inter- și multidisciplinară;
  • asigurarea eficacității și eficienței actului medical, prin autoevalurea și îmbunătățirea continuă a protocoalelor de diagnostic și tratament și a procedurilor privind organizarea acordării serviciilor de sănătate;
  • creșterea gradului de utilizare a resurselor prin o mai bună planificare a activității;
  • instruirea permanentă a personalului pentru asigurarea flexibilității și mobilității acestuia;
  • obținerea satisfacției pacienților, a angajaților și a tuturor părților interesate prin calitatea serviciilor oferite;
  • conformarea cu cerințele legale în domeniul calității aplicabile activității desfășurate;
  • implicarea fiecarui angajat în scopul aplicării politicii in domeniul calității prin inițiative, performanțe, responsabilitate si colaborare permanentă.
  • pacientul să devină prioritatea noastră, obiectiv pentru tot personalul,
  • personalul să manifeste compasiune, să trateze fără discriminare și respecte demnitatea vieții umane,
  • personalul medico-sanitar să promoveze calitatea, echitatea și responsabilitatea, să susțină perfecțiunea și profesionalismul prin educație, cercetare și evaluare,
  • îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite prin aplicarea de noi metode de lucru.

Pentru ca spitalul nostru sa devina performant pe termen lung am luat in considerare urmatoarele obiective generale pentru partile interesate:

- Pacienti: Orientarea catre pacient prin cresterea încrederii în serviciile noastre medicale,  precum si prin dezvoltarea permanenta a gamei de servicii.

- Angajati: Demonstrarea calitatii serviciilor personalului nostru prin angajamentul său, prin cresterea gradului de  integritateprofesionala, a competentei, instruirii si experientei. 

- Comunitatea: Asigurarea cu consecventa a activității de prevenire prin educatie sanitară, a unui dialog deschis si pragmatic cu reprezentantii comunitatii.


SERVICII FURNIZATE


Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Victor Babeș“ Craiova asigură servicii medicale în sistem de spitalizare continuă DRG, internări de zi și consultații în Dispensarul TBC, astfel:

  • acordareaserviciilor medicale în mod nediscriminatoriu;
  • efectuarea consultaţiilor, investigaţiilor, tratamentelor şi a altor îngrijiri medicale bolnavilor;
  • informarea bolnavului sau a persoanelor celor mai apropriate asupra bolii şi evoluţiei acesteia, în scopul asigurării eficienţei tratamentului aplicat;
  • depozitarea şi difuzarea medicamentelor precum şi distribuirea instrumentarului şi altor produse tehnico-medicale potrivit normelor în vigoare, controlul şi urmărirea calităţii medicamentelor în vederea ridicării eficienţei tratamentelor, evitarea riscului terapeutic şi a fenomenelor adverse, informarea şi documentarea în domeniul medicamentelor;
  • păstrarea de către personalul medical a confidenţialităţii faţă de terţi, asupra tuturor informaţiilor decurse din serviciile medicale acordate pacientilor;
  • respectarea dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale în situaţiile de trimitere în consulturi interdisciplinare;
  • neutilizarea materialelor şi a instrumentelor a căror condiţie de sterilizare nu este sigură;
  • pregătire profesională continuă a personalului medical, rezidenti, asistenti medicali in practica
  • promovarea acţiunilor privind educaţia sanitară a populaţiei
  • stabilirea factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă, a influenţei acestora asupra stării de sănătate a populaţiei şi controlul aplicării normelor de igienă;
  • crearea unei ambianţe placute;
  • realizarea condiţiilor necesare pentru aplicarea măsurilor de prevenire a infecţiilor asociate asistentei medicale;
  • protecţia muncii şi paza împotriva incendiilor, conform normelor în vigoare;

bolnavii internaţi beneficiază pe langa tratamentul medicamentos si de consilierepsihologica